Chiptuning VS PowerBox

Salutare! De multe ori am vazut/cunoscut lume care nu avea habar, dar totusi isi dadea cu parerea. De data asta am sa va arat concret pe Dyno ce inseamna cu adevarat un Powerbox si care este diferenta intre el si un Soft clasic.

Cu multi ani in urma intrebam un prieten: “Care este diferenta intre powerbox si chiptuning / flashtuning ?” si el mi-a raspuns ca este ca si cum ai avea un HDD Sata caruia ii pui un adaptor si il legi pe un cablu IDE. Din pacate aceasta comparatie nu o va putea intelege oricine pentru ca discutia provenea intre doi oameni care terminasera de curand Facultatea in domeniul IT-ului.

Pe scurt asa cum se spune ca o poza face cat 1000 de cuvinte am sa va las pe voi sa vedeti adevarata valoare.

Asa ca mai jos va prezentam un Opel Insignia 2.0 CDTI de 160 cai putere

Opel insignia 2.0 cdti boosted.ro dyno chiptuning powerbox

Opel insignia 2.0 cdti boosted.ro dyno chiptuning powerbox

Am testat aceasta masina asa cum a venit, cu powerbox instalat.
Proprietarul se plangea ca avea ceva socuri in cutie.

Opel Insignnia 20 tdi + Powerbox 166 HP 444 NM

Opel Insignnia 20 cdti + Powerbox 166 HP 444 NM

Rezultatul, dupa cum observati si voi, este de 444 NM la o turatie de 2250  si 166 cai putere la 3800 ture.

Asa ca, am luat hotararea sa scoatem PowerBox-ul si sa masuram masina stock sa vedem ce valori are fara Power box si daca mai are acele suturi in cutie.

Opel Insignia 20 cdti Stock 162 HP 381 NM

Opel Insignia 20 cdti Stock 162 HP 381 NM

Surprinzator, am vazut ca masina are un cuplu in jurul valorii de 380 NM care este pe o plaja destul de mare de pe la 2000 rpm pana la 2900 rpm, iar ca si cai putere masina dezvolta la 3800 rpm o putere de 162,7 cai putere. cu 3 cai mai putin fata de masuratoare cu powerbox.

Acestea fiind spuse, am inceput sa rulam masina pentru a vedea daca cutia de viteze mai prezinta acele smucituri, mai ales la schimbarea de trepte, Foarte surprinsi am fost de faptul ca masina nu mai smuceste, ci schimba lin.

Asa ca, am decis sa schimbam softul la masina cu cel Tunat si sa o testam din nou.

Opel Insignia 20 tdi + Chiptuning 185 HP 412 NM

Opel Insignia 20 tdi + Chiptuning 185 HP 412 NM

Asa cum este de asteptat, dupa Resoftare masina se prezinta foarte bine dezvoltand o putere de 185 cai putere la turatia de 3700 ture, iar la peste 4500 masina are peste 160 cai putere, turatie la care inainte in ambele variante masina avea sub 150 cai putere chiar de pe la 4300 rpm.

Dupa implementarea chiptuning-ului, masina are o creste de cuplu de pana la 412 NM, avand o plaja de peste 1500 ture cu un cuplu constant de peste 400 NM, masina acum dezvoltand 400 NM inca de la 1800 RPM.

Asadar, dupa cum puteti observa si voi Powerbox-ul este o simpla pacaleala crescand presiunea in rampa de injectie care in anumite cazuri daca este prea mare dauneaza. De ce spun ca Powerbox-ul este o pacaleala? Pentru ca nu ofera o creste de putere, ci doar un boom de cuplu care nu face altceva decat sa ne amageasca crezand ca masina trage. Dar acel boom este doar in plaja mica/medie de turatie, dar apoi masina revine brusc la normal. Se poate vedea si pe curba de cuplu cum scade vertiginos dupa acel boom de la 2500 rpm. In schimb, Chiptuning-ul ofera o plaja constanta de putere/cuplu, scaderea fiind una lina protejand masina si componentele ei, fara a da socuri in transmisie.

 

Rasfoind printre posturile noatre, puteti gasi si alte articole / proiecte dezvoltate de echipa Boosted.ro

 

 

Category: Din garaj, Tutoriale Tags: , , , , , , , ,